Data Engineer

Heb je een brede achtergrond in data-analyse, en wil je hiermee graag een stap dichter richting business zetten? Wil je graag je bijdrage leveren om de veelheid aan marketingboodschappen minder storend en meer relevant te maken? Wil je de strategie van een jong groeiend consultancybedrijf in data-driven marketing mee vormgeven? Kijk je uit naar de afwisseling tussen diensten op maat voor corporate klanten, en het ontwikkelen van een intuïtieve out-of-the-box oplossing voor scale-ups? Dan heeft KWARTS de geknipte opportuniteit voor jou! 

We zijn op zoek naar een Data Engineer die ons kan helpen met het definiëren en implementeren van succesvolle data-driven marketingstrategieën en –producten.

Profiel

Data-adept

    • Master of PhD in Hogere Wiskunde, Statistiek, Computerwetenschappen, Ingenieurswetenschappen, of afgestudeerd in een gerelateerd domein
    • Tot 2 jaar relevante werkervaring in data-analyse, modellering & governance (of gecompenseerd door een hoge intrinsieke motivatie)
    • Gepassioneerd door data & klaar voor de missie om marketingacties meer datagedreven en gepersonaliseerd te maken
    • Walk-the-talk: een degelijke datastrategie kunnen formuleren en implementeren in specifieke klantenomgevingen:
        • Focus op datakwaliteit bij collectie, tracking, transformatie en preparatie van data
        • Hands-on ervaring met supervised & unsupervised learning technieken in een business context, via populaire data-mining tools zoals SPSS, SAS, Python of R
        • Ervaring in het definiëren en implementeren van een Marketing Intelligence architectuur (ETLR, DWH, BI tools) in een klantenomgeving om geavanceerde data-driven marketing oplossingen te realiseren: als proof-of-concept bovenop bestaande systemen of als oplossing vanaf een wit blad, afhankelijk van de maturiteit van de klant. We verwachten dat je de basis van (non-)SQL beheerst, om zo relatief onafhankelijk te zijn van IT-teams bij klanten, en dat je ervaring of sterke affiniteit hebt met het opzetten en linken van populaire tools & technieken om efficiënt een data-ecosysteem op te zetten, en het aan een aanvaardbare rekensnelheid te gebruiken (bv. BigQuery, Redshift, Hadoop, Spark, Elastic Search, Informatica, Segment, Tableau, Power BI, linken van diverse gestructureerde & ongestructureerde databronnen via API’s, …)

Business-affiniteit

    • “Start with why”: gezonde reflex om de business-logica achter een data-driven project te willen begrijpen: toewerken naar een maximale adoptie & actionability van je bevindingen
    • Klaar om business requirements in technische requirements te vertalen, met een spontane reflex om datapreparatie & - analyse inspanningen af te wegen tegen hun verwachte directe of indirecte business-impact; waardoor de klant centraal wordt gesteld, en een agile focus op de kernprioriteiten voor de volgende sprint(s) kan worden gelegd
    • Goede visualisatie-vaardigheden om de belangrijke conclusies uit je analyse op een beknopte, duidelijke en consistente manier voor te stellen, waardoor de zakelijke besluitvorming kan worden verbeterd en/of versneld
    • Ervaring in Marketing of Customer Intelligence is een voordeel

Algemene vaardigheden

    • Conceptuele maar pragmatische denker die weet wanneer het tijd is om tot actie over te gaan
    • Goede communicatievaardigheden
    • Vlot in Nederlands en Engels (mondeling & geschreven)
    • Gedisciplineerde werkkracht met een can-do, will-do mentaliteit
    • Uren zijn voor jou ondergeschikt aan deadlines
    • Innovator met gezonde interesse in nieuwe technologieën zoals AI, en scherp in het spotten van gerelateerde business-opportuniteiten
    • Vlot in ICT: programmeervaardigheden in Python, Java, Scala of C++ zijn een voordeel
    • Humor en het vermogen om gebeurtenissen te relativeren

Bedrijfsomschrijving

KWARTS® ontwikkelt toekomstgerichte marketingstrategieën die gedreven zijn door data-inzichten, en brengt ze in de praktijk door het samenbrengen van mensen en technologie.

Als deel van de PSG Group, hebben we toegang tot een team van creatieve experts die de cruciale gevoelsmatige touch toevoegen aan onze harde, data-driven bevindingen (via verfijnde online/offline grafische vormgeving, fotografie en interactieve video). Dit helpt ons in het ‘activeren’ van 360 marketing bij onze klanten via relevante en overtuigende klantervaringen die leiden tot exponentiële bedrijfsgroei.

We werken voor klanten uit vele sectoren: van de automobielindustrie tot nutsvoorzieningen, smart services, HR en health-tech.

We zijn steeds op zoek naar mensen met een down-to-earth ingesteldheid, aanpassingsvermogen, en know-how in hun domein. We mixen business & data-affiniteit in alles wat we doen, dus als dit je op het lijf geschreven staat, dan ben je bij ons aan het juiste adres!

Aanbod

  • Mogelijkheid om mee aan het roer te staan in een jong, dynamisch bedrijf, met een complementair team
  • Groeiproces en coaching op maat via opleiding en persoonlijk ontwikkelingsplan, en learning-on-the-job
  • Marktconforme verloning; samenwerkingsvorm en samenstelling van loonpakket te bepalen in onderling overleg, bv. freelance, optieplan enz.
  • Wanneer je niet bij de klant bent, zal je werken vanop onze uitvalsbasis op Corda Campus in Hasselt, in een modern kantoorgebouw voorzien van alle comfort
  • Je maakt er deel uit van een levendig en veelzijdig team van een tiental ondernemers
  • We voorzien een prestatiebonus. We geloven sterk in meritocratie. The sky is the limit. Je start evenwel met je voeten op de grond. Klaar om de sprong te wagen?

 

Solliciteer nu!