Data-driven marketing: voeten op de grond, op een modderpad naar succes!

Agile marketing: het nieuwe 'buzzword' van deze tijd. Wat betekent het? Hoe kan u als zaakvoerder of als marketingmanager uw commerciële aanpak bijstellen, om sneller en meer doeltreffend naar de markt te gaan? 

Growth Hacking als chemie

Bij KWARTS® zijn we ervan overtuigd dat marketing draait rond het creëren van een maximale fit tussen het kernaanbod van uw bedrijf, en de noden in uw markt. Dat is onze visie over ‘growth hacking’. Dit kan enkel gebeuren via tijdige validatie bij uw klanten. Wanneer deze fit optimaal is, zijn er uiteindelijk minder marcom-inspanningen nodig om uw doelpubliek te ‘binden’ met uw commerciële aanbod. U kan het vergelijken met een spontane chemische reactie: wanneer uw ‘doelpubliek’-molecule receptief is aan uw ‘aanbod’-molecule, zijn er minder katalysatoren nodig opdat de chemische reactie kan plaatsvinden: u ondervindt een positieve impact op acquisities. Bovendien blijven de molecules beter aan elkaar plakken op lange termijn: zo blijft ook uw churn-niveau onder controle. Om deze growth hacking mogelijk te maken, hebt u ‘marketing-ingenieurs’ nodig die kerninzichten identificeren om de ideale configuratie te bepalen. Dit is geen gemakkelijke oefening, maar de voordelen zijn enorm als u erin slaagt.

Download onze whitepaper en ontdek hoe u uw marketingaanpak kan transformeren! 

Wenst u meer informatie, of wil u ontdekken hoe agile, data-driven marketing nuttig kan zijn voor uw organisatie? 

CONTACTEER ONS


Gerelateerd Blog

08 dec 2018 / Proof-of-Concept Use Case Automation

"I have no special talent, I am only passionately curious" Albert Einstein   "Stay curious": dat is de rode draad en de "attitude" waarop de focus lag .

LEES MEER
30 nov 2018 / Proof-of-Concept Use Case Automation

In het kader van ons partnership met IM Associates werden de voorbije maanden de retail-georiënteerde diensten van KWARTS rond (big) data-driven marketing .

LEES MEER