John Wanamaker

Zelfs een eeuw nadat John Wanamaker deze beroemde woorden begin jaren 1900 uitsprak, zijn marketing en sales nog steeds een uitdagende activiteit. Laten we eerlijk zijn, de meeste van onze commerciële inspanningen gaan nog steeds verloren aan mensen die niet geïnteresseerd zijn. Frustrerend voor ons, maar ook frustrerend voor onze klanten. Niemand houdt van spam, zeker niet wanneer deze tegelijkertijd uit veel verschillende hoeken komt.

Het is een feit dat het digitale tijdperk het marketinglandschap ingrijpend heeft veranderd. Althans tot op zekere hoogte. Webklikconversies, open rates van e-mails en betrokkenheid in sociale media zijn belangrijke KPI's in de meeste marketingafdelingen. Toch is het louter bijhouden van deze statistieken niet voldoende om echte, authentieke klantenbetrokkenheid te creëren. Uiteindelijk blijft de vraag nog steeds dezelfde als 100 jaar geleden: wie moet ik benaderen met welke boodschap via welk kanaal op welk moment?

Gelukkig hebben technologische ontwikkelingen in de afgelopen jaren enorme kansen gecreëerd. Big data, deep learning, zelflerende algoritmen, product recommender-systemen, artificiële intelligentie ... Als het gaat om marketing en sales, leert de praktijk ons dat het gebruik van data science technieken een gemiddelde stijging van 2% in de omzet en een reductie van 10% in marketingkosten oplevert (Mohr & Hürtgen, 2018).

Bij KWARTS zijn we gespecialiseerd in het ontwikkelen van data science-oplossingen die marketing- en salesmanagers in retail, healthcare en service sectoren ondersteunen. Onze filosofie is dat elk bedrijf baat heeft bij het inzetten van data. Allemaal delen we gelijkaardige sectoriële en data-technologische uitdagingen als onze concurrenten. Uiteraard is geen enkel bedrijf hetzelfde. Met onze expertise ontwikkelen we een stappenplan op maat voor data-driven marketing, rekeninghoudend met je specifieke context en prioriteiten.

 

Het eindresultaat: meer zinvolle interacties met je klanten, wat leidt tot een hogere klantbetrokkenheid. Van het opzetten van de juiste tools voor dataverzameling, over het voorspellen van de meest geschikte gepersonaliseerde marketingtactiek, tot een AI-gestuurd marketing automation systeem: wij helpen je verder!

Waar beginnen we?

Het begin is vaak het moeilijkste deel. Het klopt dat veel bedrijven zich afvragen welke stappen ze moeten nemen om hun marketing- en sales afdelingen meer data-driven te maken. Daarom beginnen we vaak met het delen van onze kennis en ervaring. We bieden een Customer Engagement Bootcamp waarin we de datamaturiteit in uw bedrijf of business unit in kaart brengen, onze expertise delen en de opportuniteiten voor uw business unit identificeren. 

Customer Engagement Bootcamp

Vervolgens maken we een stapsgewijs actieplan zodat je aan de slag kan: je marketingbudget inzetten naar de juiste klanten en prospects, voor een betere 1-op-1 relatie.

Wil je meer weten over ons aanbod? Neem dan zeker contact op:

Bart Van Proeyen
bart@kwarts.be
+32 494 60 95 38

 

 


Gerelateerd Blog

09 apr 2019 / Use Case

Nu en dan houden we van een grondige literatuurstudie. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat ook hoeft te doen. We vatten een artikel over de effectiviteit van .

LEES MEER
08 dec 2018 / Proof-of-Concept Use Case Automation

"I have no special talent, I am only passionately curious" Albert Einstein   "Stay curious": dat is de rode draad en de "attitude" waarop de focus lag .

LEES MEER