"I have no special talent, I am only passionately curious" Albert Einstein

 

Innovation starts with an attitude

"Stay curious": dat is de rode draad en de "attitude" waarop de focus lag tijdens het internationaal "Growth Camp" met Netwerk Ondernemen en Flanders Investment & Trade. Op 6 en 7 december daagden we met 11 Belgische ondernemers een 15-tal Zweedse ondernemers uit in een "pitching challenge", in de Google Digitalakademin in Stockholm. Voor de ogen van een bekwame jury kregen we 3 minuten tijd om onze pitch van 45 seconden te koppelen aan een succes -of falingsverhaal dat we meemaakten op ons parcours. De challenge werd gemodereerd door WhaleShark.

Whaleshark pitch challenge

Jury Pitch Challenge Belgium against Stockholm 

Guess what? "The Oscar goes to Belgium!"

Award Most Promising Entrepreneur

Mooie prestatie van Gunther Ghysels van Get Driven, een Belgische scale-up die je op een efficiënte manier door de files loodst (terwijl jij kan blijven doorwerken op de achterbank!) of thuisbrengt van een feestje: in je eigen auto, met een privé-chauffeur die je vindt via een handige app, en aan de fractie van de kostprijs van een taxi of zelfs Uber. Hij kaapt de hoofdprijs weg en wint de Award "Most Promising Entrepreneur". 

Epicenter Stockholm

Deze tweedaagse was het sluitstuk van het "Boost Me"-traject van Netwerk Ondernemen, waarmee we eerder al op strategisch weekend gingen in Hubermont.

Voor KWARTS heeft dit traject geleid tot een duidelijker commercieel verhaal met meer focus. "Boost Me" heeft de nodige voeding gegeven aan de acceleratie die we als bedrijf aan het maken zijn in de markt. Chapeau aan Netwerk Ondernemen en Kessels & Smit om dit te faciliteren. 

In Stockholm werd de focus gelegd op "pitchen voor investeerders". Niclas Holmberg, Managing Director van Nasdaq First North, legde ons uit waarom het Zweedse eco-systeem een ideale omgeving is om je markt-fit af te toetsen, en hoe succesvolle scale-ups al aan het begin van hun traject een IPO kunnen doen. Vervolgens ging de bel aan het rinkelen en mochten we ervaren welk gevoel zo'n IPO kan geven aan de ondernemer en zijn omgeving.

Belgian entrepreneurs visit to Nasdaq Stockholm

Niclas Holmberg, managing partner Nasdaq First North

Op Hyper Island ontdekten we hoe onderwijs ook anders kan in nauw contact met het bedrijfsleven, en werden we door studenten ondergedompeld in de wereld van Design Thinking en Collaborative Design. Dat communicatie cruciaal is in een team ondervonden we aan den lijve we tijdens de Lego Challenge. Vanaf nu ook geen post-lunch dips meer, dankzij de Hyper Energizing Techniques met een hyper-energetische "Blad-Steen-Schaar"-oefening.

Hyper Island workshop

Bovenal onthouden we dat je er als ondernemer nooit alleen voor staat. Ook al is elk verhaal uniek, iedereen doorloopt een analoog parcours... wat ons bindt is "curiosity". Tijdens "Boost Me" werden connecties voor het leven gecreëerd. Een dikke merci aan Jonathan van SmartEye, Gunther van Get Driven, Vincent van Edmire Design, Bart van Uulki, Filip van Lemon Companies, Nancy van Ultrazonic, Frederico van Cohousing Projects, Karl & Bart van Hashting, Ingrid van Datascouts en Michel van i-Beauty. You all rock!


Gerelateerd Blog

30 nov 2018 / Proof-of-Concept Use Case Automation

In het kader van ons partnership met IM Associates werden de voorbije maanden de retail-georiënteerde diensten van KWARTS rond (big) data-driven marketing .

LEES MEER
23 nov 2018 / Use Case

Op 19 november waren we met KWARTS aanwezig op Horeca Expo. Onze missie? Volgende vraag beantwoorden: "Hoe data-driven is de Belgische horeca-retailer?" Snel werd .

LEES MEER