Gepersonaliseerde klantervaringen realiseren op basis van datatechnologie, dat is de kernactiviteit van KWARTS®. Een strategische participatie van IM Associates zal het bedrijf helpen om verder te groeien en internationaal door te breken in retail, healthcare, telecom en utilities. De ambitieuze ondernemingen ontwikkelen samen een oriënterend platform om bedrijven op weg te helpen naar een geoptimaliseerde klantbeleving.

Team IM Associates - KWARTS

Het Limburgse KWARTS® werd opgericht in 2016 en zet in op het realiseren van gepersonaliseerde klantervaringen. Daarin staan (big) data-analyse en -technologie centraal. Zaakvoerder Bart Van Proeyen licht toe: “We zijn de spin in het web tussen IT, BI en marketing. We combineren alle gegevens die over een individuele klant bestaan in diverse systemen, en vormen zo een 360°-beeld van zijn of haar potentieel, noden en gedrag. Deze inzichten leiden tot meer kwalitatieve contactmomenten.”

Vandaag werkt KWARTS® voornamelijk in de Belgische retail- & dienstensector met klanten als Joyn en Selma.ai. Als laureaat van het ‘Boost Me’-programma van Netwerk Ondernemen brengt het momenteel pistes voor internationale expansie in kaart.

IM Associates is intussen 20 jaar wereldwijd actief als leverancier van data, diensten en technologie voor healthcare-organisaties op zoek naar sales & marketing excellence. Het bedrijf spitst zich exclusief toe op de healthcaresector met klanten als Bayer, Mylan en Pfizer. De recente investering in MicroStrategy, een analyse- en dashboardingtechnologie voor self-service analytics en de ontwikkeling van intelligente applicaties, getuigt van een sterke focus op innovatie.

Volgens Jurgen De Baerdemaeker, co-CEO van IM Associates, is het tijd om nog een versnelling hoger te schakelen. Hij zet daarom bewust in op microsegmentatie en gepersonaliseerde interactiemodellen via een strategische participatie in KWARTS®: “Door het toepassen van datatechnieken uit retail op de healthcaremarkt, zullen we klant en/of patiënt beter centraal kunnen plaatsen in communicatie. Dat past perfect in een context waar de commerciële aanpak naar healthcare professionals wordt gedigitaliseerd, en waar de patiënt steeds meer controle krijgt over zijn of haar eigen behandeling. Healthcarebedrijven moeten de focus leggen op relevante contacten om impact te behouden.”

Bart Van Proeyen vult aan: “Dankzij het uitgebreide internationale netwerk en de sterke expertise van IM Associates kunnen we ons toeleggen op diversificatie naar healthcare en zo sneller groeien. Daarnaast werken we samen aan een platform voor engagement marketing op basis van MicroStrategy-technologie. De participatie leidt bovendien tot vers kapitaal zodat we verder aan de organisatie kunnen timmeren en internationaal doorbreken in retail en healthcare. Om deze groei te faciliteren verhuizen we in het najaar van de Corda Campus in Hasselt naar de splinternieuwe kantoren van IM Associates in Leuven. Op korte termijn zoeken we datascientists en data engineers die mee aan dit verhaal willen bouwen.

Download onze whitepaper over data-driven marketing

Onmiddellijk in uw mailbox!
Selecteer

Gerelateerd Blog

20 feb 2017 / Marketing strategie Strategie implementatie

The Market is Always Right! Last Thursday, we were lucky to be present at the What's Next?! Conference in Antwerp, organized by Snackbytes. Keynote speakers were .

12 feb 2017 / Marketing strategie Strategie implementatie Data analyse

Top 9 Trends for Marketers in 2017 We're living in an era of commercial transition: where marketing used to be a 'soft' discipline with a return being difficult to .